شهر موبایل یوتوب استفاده از اد بلاکر‌ها را برای کاربران ممنوع خواهد کرد - گوشی سیتی

پلتفرم اشتراک گذاری یوتوب که از محبوبیت فراوانی در سطح جهان برخوردار است؛ به تازگی در حال تست سیاست جدیدی بوده که استفاده از اد بلاکر‌ها برای کاربران را محدود می‌کند. یوتوب پیش‌تر نیز تلاش‌هایی برای جذب کاربران جهت تهیه اشتراک پریمیوم را داشت؛ اما این رویکرد تازه، جدی‌تر از همیشه به نظر می‌رسد.


 

به گزارش عده زیادی از کاربرانی که از اد بلاکر‌ها استفاده می‌کنند؛ یوتوب ابتدا یک صفحه هشدار را به آنها نمایش داده و پس از پخش تنها سه ویدیو، دسترسی آنها را قطع می‌کند. این تغییر رویکرد، شامل نسخه‌های وب دسکتاپ و همچنین اپلیکیشن موبایل یوتوب نیز می‌شود.

در پیغام نمایش داده شده، یوتوب به اهمیت تبلیغات برای کسب درآمد تولید کنندگان محتوا اشاره می‌کند. پس از غیر فعال کردن اد بلاکر و یا تهیه اشتراک یوتوب پریمیوم، کاربران می‌توانند به روال سابق به ویدیو‌های این پلتفرم دسترسی داشته باشند.

به نظر رسیده که اگر کاربران چندین بار این پیغام هشدار را نادیده بگیرند؛ دسترسی آنها به یوتوب برای مدت کوتاهی محدود خواهد شد. چنین رویکردی برای یک پلتفرم اشتراک گذاری ویدیو مانند یوتوب، بیش از حد سخت گیرانه محسوب می‌شود؛ البته با توجه به محدودیت اخیر تعداد توییت‌های قابل مشاهده در شبکه اجتماعی توییتر، باید گفت که اوضاع یوتوب چندان نیز بد نیست!


 

یوتوب دارای بیش از ۲.۵ میلیارد کاربر فعال در سطح جهان است که تنها ۸۰ میلیون نفر آنها اشتراک پریمیوم را تهیه کرده‌اند؛ بنابراین اعمال چنین سیاست‌هایی جهت کسب درآمد بیشتر، چندان دور از انتظار نیست. این پلتفرم در گذشته اهمیت خاصی به استفاده کاربران از اد بلاکر‌ها نمی‌داد؛ اما تست این محدودیت اخیر، نشانگر این است که کاربران به زودی مجبور به خداحافظی با اد بلاکر خود در یوتوب و یا تهیه اشتراک پریمیوم خواهند شد.

یوتوب که یکی از زیر مجموعه‌های گوگل است؛ مدتی پیش قیمت اشتراک خانوادگی پریمیوم را افزایش داد. این افزایش قیمت، موجب آن شد که بسیاری از کاربران پریمیوم اشتراک خود را لغو کنند؛ از آن زمان، این پلتفرم سعی بسیاری در راضی نگه داشتن کاربران پریمیوم خود داشته و قابلیت‌هایی چون کیفیت ۱۰۸۰p با بیت‌ریت بالا و مدال‌ها برای اعضای طولانی مدت را در اختیار آنها قرار داده است.


 

درباره این محدودیت اخیر یوتوب چه فکر می‌کنید؟ آیا حاضر به غیر فعال کردن اد بلاکر خود یا تهیه اشتراک پریمیوم برای استفاده از یوتوب هستید یا ترجیح می‌دهید تا به سراغ پتلفرم‌های دیگری بروید؟

 
۱۲ تیر ۱۴۰۲

۰ نظر

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 14 views بار دسته بندی : سرویس خبر تاريخ : 3 جولای 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها