شهر موبایل نحوه غیر فعال کردن نمایش دسکتاپ با کلیک روی والپیپر در macOS Sonoma - گوشی سیتی

روز گذشته، نسخه عمومی مک او اس سونوما در اختیار کاربران قرار گرفته و شاهد قابلیت‌های جدیدی در این نسخه هستیم. به عنوان یکی از این قابلیت‌ها، باید به امکان نمایش دسکتاپ در صورت کلیک روی والپیپر دستگاه اشاره کنیم که به صورت پیش فرض فعال است. همان طور که از نامش پیداست، در صورت کلیک کردن روی والپیپر دستگاه، کلیه پنجره‌های باز شده کنار رفته و فضای Desktop را مشاهده خواهید کرد.

اگر این ویژگی شما را اذیت می‌کند،‌ می‌توانید با خواندن ادامه مطلب آن را به راحتی غیر فعال کنید.

پلتفرم macOS همواره میزبان شرتکات‌هایی برای نمایش صفحه دسکتاپ بوده است که به این ترتیب می‌توانید یک نگاه کوتاه به فضای Desktop انداخته یا از مشاهده تصویر بکگراند خود لذت ببرید. به عنوان مثال شما می‌توانید این کار را با فشردن دکمه‌های ترکیبی Command + F3 یا استفاده از جسچر ترکپد به آسانی انجام دهید.

اما برای سهولت بیشتر، مک او اس سونوما این کار را با کلیک کردن روی فضای والپیپر برای شما امکان‌پذیر کرده است که این قابلیت همان طور که اشاره شد، به صورت پیش فرض فعال است. اما این مووضع ممکن است برای برخی از کاربران مشکل‌ساز یا اذیت کننده باشد. لذا با طی کردن مراحل زیر می‌توانید به راحتی آن را غیر فعال کنید.

  1. وارد اپلیکیشن System Settings شوید.
  2. از منوی سمت چپ وارد بخش Desktop & Dock شوید.
  3. حالا به دنبال گزینه Click wallpaper to reveal desktop بگردید.
  4. روبروی آن عبارت Always حک شده که با کلیک کردن روی آن،‌ منوی شناور جدیدی باز شده که باید گزینه Only in Stage Manager را انتخاب کنید.

پس از طی کردن مراحل بالا، دیگر هنگام کلیک روی والپیپر دستگاه، فضای دستکاپ به شما نمایش داده نخواهد شد و تنها هنگام استفاده از استیج منیجر، این کار اجرایی می‌شود.

 
۵ مهر ۱۴۰۲

۰ نظر

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 106 views بار دسته بندی : سرویس خبر تاريخ : 27 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها