شهر موبایل گوگل در یک کشور دومین برند پرفروش بعد از اپل است! - گوشی سیتی

آخرین گزارش مربوط به آمار فروش سری گوشی‌های پیکسل گوگل به ماه اکتبر سال گذشته میلادی و قبل از رونمایی سری پیکسل ۷ برمی‌گردد. طبق این گزارش که توسط وبسایت بلومبرگ تهیه شده بود، از زمان عرضه سری پیکسل در سال ۲۰۱۶ حدود ۲۷٫۶ میلیون واحد از گوشی‌های گوگل روانه بازار شده است.

همانطور که این گزارش نشان می‌دهد، آمار فروش کلی گوگل حتی به آمار فروش یکساله برندهای برجسته‌‌ای مانند سامسونگ و اپل نزدیک هم نیست. شرکت‌های دیگری مانند موتورولا نیز عملکرد بهتری از گوگل در زمینه فروش گوشی‌های هوشمند داشته‌اند.

حالا اما گزارش جدید وبسایت آماری کانترپوینت خبر از بهبود اوضاع برای برند گوگل می‌دهد. به لطف فروش بسیار موفق پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو، عرضه و فروش گوشی‌های پیکسل در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳ با رشد چشمگیر ۶۷ درصدی همراه شده است. برخلاف انتظارات، بازار آمریکای شمالی جایی نیست که سری پیکسل قدرتمند ظاهر شده است. 

در کمال تعجب، ۳۴ درصد از فروش کلی گوشی‌های گوگل به بازار ژاپن اختصاص دارد که به نسبت عرضه سری پیکسل برای بازار این کشور در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۲، حدود ۱۰ درصد بیشتر شده است. از آن سو، فروش سری پیکسل در بازار آمریکای شمالی با ثبت کاهش ۲۰ درصدی به ۳۱ درصد از آمار کلی رسیده است. در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی، ۲۴ درصد از فروش کلی سری پیکسل در اختیار بازار اروپای غربی بوده است که در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال قبل، حدود ۷ درصد افت داشته است.

با این آمار و ارقام، گوگل با سهم ۹ درصدی دومین برند پرفروش بازار ژاپن بعد از اپل به شمار می‌رود. برای مقایسه، کوپرتینونشین‌ها به تنهایی حدود ۵۰ درصد از بازار ژاپن را در اختیار دارند. شایان ذکر است سهم گوگل از بازار این کشور از برندهای دیگری مانند سونی و شارپ نیز بیشتر است.

یکی از دلایل اصلی اصلی موفقیت گوگل عرضه نسخه میان‌رده سری پیکسل ۷ یعنی پیکسل ۷a است که ماه May سال جاری معرفی و با استقبال بسیار خوب کاربران مواجه شد. در سه هفته اول عرضه این گوشی، فروش پیکسل ۷a در مقایسه با پیکسل ۶a در حدود ۷۴ درصد افزایش داشته است. کانترپوینت ادعا می‌کند که پیکسل ۷a به لطف تراشه تنسور G2، دوربین‌های قدرتمند و حافظه رم ۸ گیگابایتی مورد توجه قرار گرفته است.

 
۱۷ تیر ۱۴۰۲

۰ نظر

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 17 views بار دسته بندی : سرویس خبر تاريخ : 8 جولای 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها