شهر موبایل گوگل امسال هم با تراشه‌های سامسونگ سر خواهد کرد! - گوشی سیتی

گوگل قصد دارد تا مانند اپل، استفاده از تراشه کمپانی‌های دیگر را کنار گذاشته و به سراغ چیپست‌های اختصاصی خود برای گوشی‌های هوشمندش برود. اما متأسفانه این روند یک سال دیگر به تعویق افتاده و این کمپانی بزرگ آمریکایی امسال هم مجبور به استفاده از تراشه‌های سامسونگ خواهد بود.

غول دنیای جستجوگرها قصد داشت تا در سال ۲۰۲۴ از تراشه اختصاصی خود که با کد نام Redondo از آن یاد می‌شود، پرده‌برداری کند. متأسفانه دلیلی برای به وجود آمدن این تأخیر عنوان نشده، اما ظاهرا کد نام شناسایی این چیپست به Laguna تغییر پیدا کرده و به گفته منابع نزدیک و آشنا، ظاهرا پروسه معرفی آن به سال ۲۰۲۵ موکول شده است.

بسیاری از تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند ظرف سال‌های اخیر، تلاش کرده‌اند تا روشی که اپل سال‌هاست روی آن پایبند است را پیش بگیرند و از تراشه و پردازنده گرافیکی اختصاصی استفاده کنند. شیائومی اولین شرکتی بود که در این مسیر قدم گذاشت و کمپانی OPPO هم به عنوان گزینه دوم، از چیپست‌های اختصاصی در محصولات خود استفاده کرد. این بدان معناست که بخش توسعه و طراحی چیپست‌ها در کمپانی اپل سال‌های از رقبای خود جلوتر است و تنها شرکت کوالکام می‌تواند با این کمپانی آمریکایی رقابت کند.


 

در سال‌های اخیر، کمپانی TSMC مسئولیت تولید تراشه‌های اختصاصی اپل را بر عهده داشته و به راستی کار خود را به خوبی انجام داده است. از آن جا که میلیون‌ها نفر در سرتاسر دنیا تمایل به استفاده از نسخه خام اندروید را دارند، لذا خواهان گوشی‌های هوشمند گوگل همچنان زیاد بوده و آن‌ها می‌توانند با خیال راحت روی این پروسه زمان بگذارند تا به بهترین شکل ممکن آن را به مرحله انجام برسانند.

استفاده از چیپست اختصاصی باعث می‌شود تا شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند بتوانند قابلیت‌های اختصاصی خود را به معرض نمایش گذاشته و از سوی دیگر، به صورت مستقیم روی عمر مفید باتری محصولات جدید خود تمرکز کنند. در حال حاضر، اعلام شده است که تراشه Tensor G3 روی پیکسل ۸ و نسخه پرو آن ایفای نقش خواهد کرد که یک چیپست ۹ هسته‌ای بوده و احتمالا در زمان عرضه، از نظر قدرت پردازشی در مقایسه با رقبای خود حرفی برای گفتن نخواهد داشت.

 
۱۶ تیر ۱۴۰۲

۰ نظر

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 15 views بار دسته بندی : سرویس خبر تاريخ : 7 جولای 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها