شهر موبایل چگونه قابلیت عکاسی HDR را در آیفون فعال یا غیرفعال کنیم؟ - گوشی سیتی

عکاسی HDR (High Dynamic Range)، مزایای فراوانی را به همراه داشته و به کاربران اجازه می‌دهد تا تصاویری با جزئیات بیشتر و رنگ‌های زنده‌تری را ثبت کنند. گوشی‌های آیفون نیز در این زمینه عملکردی مثال زدنی دارند و عکاسی HDR در جدیدترین مدل‌های آیفون به صورت پیش فرض فعال است. در این مطلب، قصد داریم تا نحوه فعال یا غیرفعال کردن عکاسی HDR در سیستم عامل iOS و گوشی‌های آیفون را به شما نمایش دهیم.

 

چگونه قابلیت عکاسی HDR را در آیفون فعال یا غیر فعال کنیم؟

قابلیت عکاسی HDR به صورت پیش فرض برای تمامی آیفون‌ها فعال است و خوشبختانه نیازی به فعالسازی آن توسط کاربران وجود ندارد.

گوشی‌های سری آیفون ۱۳ و جدیدتر، اجازه غیرفعالسازی عکاسی HDR را به کاربران نمی‌دهند و در واقع اگر از این گوشی‌های استفاده می‌کنید؛ راهکار رسمی خاصی برای غیرفعال کردن این ویژگی وجود ندارد. در سوی دیگر، غیر فعالسازی عکاسی HDR همچنان در آیفون‌های قدیمی‌تر ممکن است.

برای غیرفعال کردن عکاسی HDR در سری آیفون ۱۲ یا قدیمی‌تر، ابتدا به منوی تنظیمات گوشی مراجعه کرده و سپس وارد بخش Camera شوید. در این بخش، می‌توانید گزینه Smart HDR برای فعالسازی عکاسی HDR به طور هوشمند را غیر فعال کنید.

 

سپس وارد اپلیکیشن دوربین گوشی شوید و در بخش بالایی، روی گزینه HDR تپ کرده و آن را غیر فعال کنید.

در برخی از آیفون‌های قدیمی‌تر مانند آیفون X، این گزینه Auto HDR نام دارد. این آیفون‌ها همچنین قابلیت ذخیره یک کپی از نسخه‌های غیر HDR تصاویر را نیز ارائه می‌دهند.

 

چگونه فیلمبرداری HDR را در آیفون فعال یا غیر فعال کنیم؟

تمامی گوشی‌های سری آیفون ۱۲ و جدیدتر، به صورت پیش فرض ویدیو‌های HDR دالبی ویژن را ضبط می‌کنند که کنتراست و دقت رنگ بی‌نظیری را ارائه می‌دهد.

برای غیرفعال کردن این ویژگی، ابتدا به منوی تنظیمات گوشی مراجعه کرده و سپس وارد بخش Camera شوید. در این بخش، وارد منوی Record Video شده و سپس گزینه HDR Video را غیرفعال کنید.

 
۱ مهر ۱۴۰۲

۰ نظر

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 65 views بار دسته بندی : سرویس خبر تاريخ : 23 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها