شهر موبایل پردازنده گرافیکی اگزینوس ۲۴۰۰ از قدرت بسیار بالایی بهره خواهد برد - گوشی سیتی

برخلاف آنچه کاربران قبلا تصور می‌کرده‌اند، به نظر می‌رسد سامسونگ در حال توسعه و ساخت نسل جدید سخت‌افزار اختصاصی خود موسوم به اگزینوس ۲۴۰۰ است که به احتمال زیاد در سری گلکسی اس ۲۴ به کار خواهد رفت. شایعه شده است که اگزینوس ۲۴۰۰ از پردازنده مرکزی ۱۰ هسته‌ای بهره خواهد برد که با هسته‌های جدید آرم (ARM) همراه می‌شود. به علاوه، پردازنده گرافیکی این تراشه مبتنی بر معماری RDNA خواهد بود که با نام Xclipse 920 شناخته می‌شود. 

حالا براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ به تازگی در دو بنچمارک Vulkan و OpenCL گیک‌بنچ لیست شده است که خبر از قدرت بالای پردازنده گرافیکی آن می‌دهند. افشاگر توئیتری موسوم به OreXDA امروز اعلام کرد که تراشه جدید سامسونگ در بنچمارک Vulkan امتیاز ۱۳۸۵۸ را به خود اختصاص داده است. برای مقایسه، قبلا گزارشی ادعا کرده بود که تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه که سخت‌افزار موردانتظار کوالکام محسوب می‌شود در بنچمارک مشابه امتیاز ۱۲۹۴۶ را کسب کرده است. 

در بنچمارک OpenCL، تراشه سامسونگ امتیاز کلی ۲۶۸۲۹ را به خود اختصاص داده است. با کسب این امتیاز، پردازنده گرافیکی تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ در حد و اندازه پردازنده گرافیکی انویدیا GeForce 930MX که برای لپتاپ‌های پایین‌رده استفاده می‌شود، ظاهر شده است. با توجه به این موضوع، ظاهرا تراشه جدید غول فناوری کره جنوبی قدرت پردازشی بالایی در اجرای بازی‌های مختلف خواهد داشت. 

در نهایت باید اشاره کرد که سرعت کلاک پردازنده گرافیکی تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ برابر با ۱٫۷ گیگاهرتز خواهد بود که در نوع خود بسیار قابل توجه است. به علاوه، برخی از اطلاعات استخراج‌شده از کدهای کرنال این تراشه نشان می‌دهند که پردازنده گرافیکی Xclipse 920 برپایه معماری RDNA 2 توسعه داده شده است. 

 
۶ اردیبهشت ۱۴۰۲

۰ نظر

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 40 views بار دسته بندی : سرویس خبر تاريخ : 26 آوریل 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها