شهر موبایل نسل جدید اپل تی وی 4K با قیمت پایین‌تر معرفی شد - گوشی سیتی

شرکت اپل ساعتی پیش در سایت خود در کنار معرفی دو سری جدید آیپد، از نسل تازه ستاپ باکس‌های خود یعنی اپل تی وی ۴K نیز رونمایی کرد. این نسل از اپل تی وی ۴K، دارای چیپست A15 Bionic، پشتیبانی از HDR10 Plus، ریموتی با پورت USB-C و قیمت پایه ۱۲۹ دلار بوده که نسبت به نسل پیشین کاهش یافته است.


 

مدل پایه اپل تی وی ۴K، حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی را به همراه داشته و مدل گران‌ قیمت‌تر آن با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت نیز به قیمت ۱۴۹ دلار فروخته خواهد شد. این برچسب قیمتی جدید، ستاپ باکس اپل را به محصول رقابتی‌تری تبدیل کرده و آن را در رده‌ محصولات آمازون یا روکو قرار می‌دهد. البته، اپل تی وی ۴K همچنان کمی از رقبا گران‌تر است!

بر خلاف نسل‌های پیشین، در نسخه پایه این محصول شاهد حذف برخی قابلیت‌ها هستیم که قیمت پایین‌تر آن را توضیح می‌دهند. نسخه ۱۲۹ دلاری اپل تی وی ۴K، تنها از وای فای ۶ پشتیبانی می‌کند در صورتی که مدل گران‌ قیمت‌تر، پشتیبانی از وای فای ۶E را نیز به همراه دارد. از دیگر تفاوت‌های این دو مدل، می‌شود به وجودد پورت اترنت و پشتیبانی بهتر از محصولات خانه هوشمند با استاندارد Matter در نسخه ۱۴۹ دلاری اشاره کرد.

 

اپل تی وی ۴K در هر دو نسخه خود، از استاندارد HDR10 Plus سامسونگ و آمازون نیز در کنار دالبی ویژن و HDR معمولی پشتیبانی می‌کند. این امر، موجب این شده تا در اکثر مواقع، کاربران موفق به مشاهده محتوای HDR توسط این دستگاه شوند.

یکی دیگر از بخش‌های جذاب نسل جدید اپل تی وی ۴K، ریموت کنترل آن است. این ریموت با وجودی که از طراحی و دکمه‌های مشابه نسل پیشین بهره می‌برد؛ حالا از طریق پورت USB-C شارژ شده و سایه لایتنینگ از سر یکی دیگر از محصولات اپل برداشته شده است.


 

همانطور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم؛ در این نسل از اپل تی وی ۴K از چیپست A15 Bionic استفاده شده است. البته، اپل مشخص نکرده که این مدل، نسخه بهبود یافته به کار رفته در سری آیفون ۱۴ بوده یا با همان چیپست معرفی شده در کنار آیفون ۱۳ طرف هستیم. این چیپست، مسلما عملکرد بهتری نسبت به A12 Bionic قرار گرفته در نسل پیشین اپل تی وی ۴K داشته و یک هسته اضافه پردازنده گرافیکی نیز به اجرای بهتر بازی‌ها در آن کمک می‌کند.

 

پیش فروش نسل جدید اپل تی وی ۴K از امروز آغاز شده و این محصول از تاریخ ۴ نوامبر (۱۳ آبان)، روانه بازار خواهد شد. درباره نسل جدید ستاپ باکس‌های اپل چه می‌اندیشید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

 
۲۶ مهر ۱۴۰۱

۰ نظر

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 48 views بار دسته بندی : سرویس خبر تاريخ : 18 اکتبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها