شهر موبایل مشخصات فنی پیکسل واچ ۲ لو رفت: تراشه قوی‌تر، عمر باتری بهتر و قابلیت‌های نرم‌افزاری بیشتر - گوشی سیتی

در نظر بسیاری از کاربران و کارشناسان، اولین ساعت هوشمند گوگل یعنی پیکسل واچ محصولی ناکامل است که هنوز توانایی رقابت با ساعت‌های برجسته‌ای مانند گلکسی واچ و اپل واچ ندارد. با این وجود، گوگل با عرضه این ساعت پایه‌های مستحکمی برای عرضه مدل‌های بعدی پیکسل واچ بنا کرده است. 

انتظار می‌رود نسل دوم ساعت گوگل با بهبودهای فنی مختلفی همراه شود تا مشکلات نسخه قبلی را برطرف کند. در این راستا، امروز افشاگری شناخته شده به نام Kamila Wojciechowska گزارشی مفصل را در اختیار کاربران قرار داد که بخشی بزرگی از مشخصات فنی این ساعت را فاش کرده است.

طبق این گزارش، پیکسل واچ ۲ به تراشه ۴ نانومتری اسنپدراگون W5 نسل یک مجهز خواهد بود که از چهار هسته کورتکس A53 با فرکانس ۱٫۷ گیگاهرتزی بهره می‌برد. در مقایسه با نسل قبلی، پیکسل واچ ۲ از قدرت پردازشی بالاتری بهره می‌برد و در عین حال انرژی کمتری نیز مصرف خواهد کرد. به لطف پردازنده گرافیکی آدرنو ۷۰۲ به کار رفته در تراشه کوالکام، عملکرد گرافیکی ساعت بهبود چشمگیری پیدا خواهد کرد.

همانطور که می‌دانیم، پیکسل واچ از تراشه ۱۰ نانومتری اگزینوس W9110 برخوردار است که از دو هسته کورتکس A53 با فرکانس ۱٫۵ گیگاهرتزی برخوردار است. این تراشه قدیمی انرژی زیادی مصرف می‌کند و در واقع یکی از دلایل اصلی عمر کم باتری پیکسل واچ محسوب می‌شود. در این رابطه، عمر زیاد باتری یکی از ویژگی‌های اصلی پیکسل واچ ۲ به شمار خواهد رفت.

با توجه به این موضوع، گزارش شده است که پیکسل واچ ۲ از باتری ۳۰۶ میلی‌آمپر ساعتی بهره خواهد برد که در مقایسه با باتری ۲۹۴ میلی‌آمپر ساعتی پیکسل واچ، حدود ۴ درصد بیشتر خواهد شد. با تراشه اسنپدراگون W5 نسل یک، باتری ساعت جدید گوگل با زمان بیشتری کاربران را همراهی خواهد کرد.

پیکسل واچ ۲ احتمالا از فناوری باند فوق عریض (UWB) پشتیبانی خواهد کرد که قابلیت‌های نرم‌افزاری جدیدی را برای ساعت به ارمغان می‌آورد. البته در حال حاضر نوع دقیق این قابلیت‌های نرم‌افزاری مشخص نشده ولی انتظار می‌رود پیکسل واچ ۲ با این فناوری بتواند مکان دقیق دستگاه‌های سازگار با UWB اطراف کاربر را شناسایی کند.

دیگر ویژگی پیکسل واچ ۲ که با فناوری باند فوق عریض به دست می‌آید قابلیت باز کردن در خودرو با Digital Car Key خواهد بود. با این ویژگی‌، کاربران می‌توانند تنها با ساعت خود قفل خودرو را باز کنند و دیگر نیازی به گوشی نخواهد بود. برخی از شرکت‌های خودروسازی بزرگ مانند BMW، هوندا و فولکس واگن از این فناوری پشتیبانی می‌کنند. به علاوه، کاربر قادر خواهد بود که پخش رسانه را به طور مستقیم از روی ساعت به داک پیکسل تبلت و یا اسپیکر Nest منتقل کند.

نمایشگر پیکسل واچ از حاشیه‌های مشکی‌رنگ عریضی بهره می‌برد که طراحی آن چندان به مذاق کاربران خوش نیامد. متاسفانه امسال نیز پیکسل واچ ۲ با همین طراحی همراه خواهد شد. ابعاد نمایشگر نیز بدون تغییر خواهد بود و پیکسل واچ ۲ همچنان از نمایشگر اولد ۱٫۲ اینچی با رزولوشن تصویری ۳۸۴ در ۳۸۴ برخوردار خواهد بود. البته نمایشگر پیکسل واچ ۲ توسط سامسونگ ساخته خواهد شد. برای مقایسه، پنل پیکسل واچ توسط شرکت BOE تامین شده بود.

پیکسل واچ ۲ با سیستم عامل Wear OS 4 که برپایه اندروید ۱۳ است روانه بازار خواهد شد. در این راستا، ساعت گوگل با بهبودهای متنوعی مانند تم‌گذاری پویا همراه خواهد شد. به علاوه، پیکسل واچ ۲ احتمالا از ویژگی بروزرسانی بی‌وقفه (seamless updates) پشتیبانی خواهد کرد. دستگاه‌های سازگار با این ویژگی بروزرسانی‌های سیستم عامل را در پس‌زمینه انجام می‌دهند در حالی که سیستم عامل فعلی در حال اجرا است. علی‌رغم مزایای این روش، بروزرسانی در پس‌زمینه باعث می‌شود حافظه دستگاه به طرز قابل توجهی درگیر شود که در دستگاه‌های ضعیفی مانند ساعت منجر به کند شدن عملکرد می‌شود.

در نهایت باید اشاره کرد که پیکسل واچ ۲ تحت دو اسم رمز به نام‌های Eos و Aurora عرضه خواهد شد که به ترتیب به مدل‌های LTE و وای‌فای آن مربوط می‌شوند. شایعه شده که ساعت جدید گوگل دارای سه شناسه مدل شامل G4TSL، GC3G8 و GD2WG خواهد بود.

 
۱۴ مرداد ۱۴۰۲

۰ نظر

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 22 views بار دسته بندی : سرویس خبر تاريخ : 5 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها