شهر موبایل مشخصات فنی اگزینوس ۲۴۰۰ طرفداران سامسونگ را خوشحال خواهد کرد! - گوشی سیتی

شایعات قبلی اذعان داشته‌اند که سامسونگ در حال ساخت و توسعه نسل جدید تراشه اختصاصی خود موسوم به اگزینوس ۲۴۰۰ است که به احتمال زیاد در سری گلکسی اس ۲۴ به کار خواهد رفت. در حالی که غول فناوری کره هنوز هیچ اشاره‌ رسمی به سخت‌افزار قدرتمند خود نداشته است، امروز اگزینوس ۲۴۰۰ در بنچمارک آنتوتو لیست شد و بخشی از مشخصات فنی آن فاش شد.

طبق این گزارش، اگزینوس ۲۴۰۰ به پردازنده مرکزی ده هسته‌ای مجهز خواهد شد که از چینش ۴+۳+۲+۱ برای هسته‌های خود بهره می‌برد. هسته اصلی این تراشه کورتکس X4 است که برخلاف گزارش‌های قبلی از فرکانس ۳٫۱۰ گیگاهرتزی پشتیبانی می‌کند.

برای تسک‌های گرافیکی، اگزینوس ۲۴۰۰ از پردازنده گرافیکی Xclipse 940 بهره خواهد برد که برپایه معماری RDNA 2 ای‌ام‌دی (AMD) ساخته شده است. با توجه به توسعه این تراشه برپایه فرآیند ۴ نانومتری سامسونگ فاندری، انتظار می‌رود اگزینوس ۲۴۰۰ به قدرتمندترین و بهینه‌ترین مدل سری اگزینوس بدل شود. اگزینوس ۲۴۰۰ همچنین از مودم ۵G اگزینوس ۵۳۰۰ استفاده خواهد کرد که از سرعت دانلود ۱۰ گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند.

به عنوان یک تراشه پرچمدار، اگزینوس ۲۴۰۰ از حافظه رم LPDDR5x، حافظه داخلی UFS 4.0، فیلمبرداری ۸K شصت فریم بر ثانیه و دوربین ۳۲۰ مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند. تراشه پرچمدار سامسونگ از فناوری اتصال ماهواره‌ای دو طرفه بهره خواهد برد که امکانات مشابه سیستم پیام اضطراری ماهواره‌ای سری آیفون را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به کمک این قابلیت، افراد می‌توانند در مناطقی که پوشش تلفن همراه وجود ندارد نیز به ارسال پیام بپردازند.

در حال حاضر، هنوز مشخص نیست که تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ در چه نسخه‌هایی از سری گلکسی اس ۲۴ به کار خواهد رفت. با توجه به استراتژی همیشگی سامسونگ، تنها مدل‌های بازار چین و آمریکای سری گلکسی اس ۲۴ به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه مجهز خواهند شد در حالی که سایر مدل با تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ عرضه خواهند شد. البته امسال سری گلکسی اس ۲۳ تنها در یک نسخه تراشه Snapdragon 8 Gen 2 for Galaxy روانه بازار شد.

در نهایت باید اشاره کرد که براساس اطلاعات فاش شده از اگزینوس ۲۴۰۰، به نظر می‌رسد تراشه موردانتظار سامسونگ از قدرت پردازشی بالایی بهره می‌برد. در واقع، کاربران شاید در زمان خرید سری گلکسی اس ۲۴ نیم‌نگاهی هم به نسخه اگزینوسی این سری پرچمدار داشته باشند علی‌رغم این حقیقت که تا به امروز اکثر کاربران نسخه اسنپدراگون سری گلکسی اس را ترجیح داده‌اند.

 
۲۹ مرداد ۱۴۰۲

۰ نظر

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 24 views بار دسته بندی : سرویس خبر تاريخ : 20 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها