شهر موبایل محققان از توسعه یک فناوری تاچ انقلابی جدید خبر داده‌اند - گوشی سیتی

محققان گروه «Future Interfaces» در این هفته پیشرفت در یک فن‌آوری نمایشگر را اعلام کرده‌اند که می‌تواند صفحه نمایش‌های آینده را برای کارهایی مثل تایپ کردن یا شبیه آن برجسته‌تر کرد. به گزارش Tech Crunch، این گروه تحقیقاتی ویدیویی را به اشتراک گذاشته که نمایشگری را نشان می‌دهد که می‌تواند برجستگی‌های کوچک فیزیکی ایجاد کند که می‌توان آنها را زیر انگشتان حس کرد.

این فن‌آوری را می‌توان برای نوتیفیکیشن‌های لمسی، ظاهر شدن یک کیبورد روی صفحه نمایش که در زیر انگشتان برجستگی دکمه‌های آن حس شود، دکمه‌های پاپ‌آپ سفارشی برای کنترل عملکردهای سیستم و موارد مشابه دیگر استفاده کرد. یکی از مفاهیم نشان داده شده در این ویدیو، شامل یک رابط موسیقی است که روی صفحه نمایش بالا می‌آید، از طرف دیگر یک دکمه نشان داده شده که روی صفحه می‌آید و با فشردن پایین می‌رود و با رها کردن پایین می‌رود.


 

روش ساخت این پروژه به این صورت است که یک صفحه مسطح ساخته شده که از پمپ‌های هیدرولیک مینیاتوری برای بالا بردن سطح از طریق سیال استفاده می‌کند. هر پمپ به صورت جداگانه قابل کنترل است و می‌تواند به طور جداگانه فعال شود تا برجستگی‌های پویا و لمسی در یک فرم فشرده ایجاد شود.

این سخت افزار مستقل، سبک وزن و نسبتا باریک با ضخامت ۵ میلی‌متر است و می‌تواند در برابر فشار یک صفحه لمسی معمولی مقاومت کند.

در حال حاضر این یک فن‌آوری نوظهور است که به «Carnegie Mellon» تعلق دارد، اما اینکه گوشی‌های هوشمند در آینده از این فن‌آوری استفاده کنند، اصلا دور از انتظار نیست. اپل از بازخوردهای لمسی ایجاد شده توسط موتورهای تپتیک استفاده می‌کند تا به تا حس فشردن دکمه را به کاربر انتقال دهد، اما وجود این موتورهای تپتیک حجم و انرژی زیادی می‌برد.

این شرکت می‌تواند از این نوع فن‌آوری استفاده‌های فراوانی ببرد، برای مثال آن را برای دستگاهی استفاده کند که مسطح است، اما در هنگام استفاده صفحه کلید بازشو دارد، به علاوه احتمالا می‌توان آن را برای کسانی که مشکلات بینایی دارند هم استفاده کرد، به بسیار کاربردی خواهد بود.

در حالی که نمی‌توان پیش‌بینی کرد که این فن‌آوری در چه مسیری قدم خواهد گذاشت، اما چه آن را در محصولات شرکت‌های بزرگ ببینیم چه نبینیم، یک طرح مفهومی بسیار جالب است.

 
۸ اردیبهشت ۱۴۰۲

۰ نظر

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 27 views بار دسته بندی : سرویس خبر تاريخ : 28 آوریل 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها