شهر موبایل مایکروسافت به کار نرم‌افزار WordPad پایان داد! - گوشی سیتی

مایکروسافت امروز به صورت رسمی اعلام کرد که به توسعه و پشتیبانی از نرم‌افزار WordPad پایان داد و از نسخه بعدی ویندوز، این نرم‌افزار دیگر وجود خارجی نخواهد داشت و از نسخه بعدی Windows حذف می‌شود. نرم‌افزار WordPad از زمان ویندوز ۹۵ در دسترس کاربران بوده است.

بر اساس یک مقاله آپدیت شده در وب سایت مایکروسافت، نرم‌افزار یاد شده دیگر در دستور کار نسخه‌های بعدی سیستم عامل ویندوز نبوده و از پروسه توسعه و پشتیبانی خارج خواهد شد. ردموندی‌ها پیش‌بینی کرده‌اند که کاربران برای تولید یا ویرایش فایل‌های متنی خود از مایکروسافت ورد استفاده خواهند کرد و به این ترتیب عمر نرم‌افزار وردپد به صورت رسمی به پایان می‌رسد.

از آن جا که برنامه یاد شده چندین وقت است که تغییر خاصی را به خود ندیده است، لذا حذف شدنش آنچنان که باید و شاید غیر منتظره به نظر نمی‌رسد. البته از سوی دیگر، مایکروسافت روند توسعه و اضافه کردن قابلیت‌های جدید به Notepad را برای ویندوز خیلی وقت است که شروع کرده است و به این ترتیب، این گزینه را نیز می‌توان جانشین خوبی برای وردپد به حساب آورد.


 

مایکروسافت ورد یک نرم‌افزار فوق‌العاده برای کار روی فایل‌های متنی با قابلیت‌های فراوان به حساب می‌آید که می‌توانید اسناد خود را به راحتی با آن ثبت یا ویرایش کنید. از جمله قابلیت‌های جدید آن می‌توان به دستیار تولید متن، تمپلیت‌های پریمیوم، عیب‌یابی کلمات، اجرای فرامین صوتی، پشتیبانی از فایل‌های ODF و مواردی از این قبیل اشاره کرد. این نرم‌افزار به عنوان جزئی از پکیج Microsoft 365 یا به عنوان محصولی مستقل شناخته می‌شود.

اگر به دنبال یک گزینه جایگزین و رایگان برای مایکروسافت ورد هستید، می‌توانید روی Word for web حساب باز کنید که امکان ساخت یا ویرایش اسناد به صورت آنلاین و از طریق مرورگر را در اختیار شما می‌گذارد. این نرم‌افزار آنلاین همچنین از قابلیت دستیار تولید متن، ادیتور مایکروسافت و چنین گزینه‌هایی هم پشتیبانی می‌کند. با وارد شدن به اکانت مایکروسافت یا ساخت یک اکانت جدید، می‌توانید از این امکان Microsoft به صورت رایگان استفاده کنید.

 
۱۲ شهریور ۱۴۰۲

۰ نظر

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 21 views بار دسته بندی : سرویس خبر تاريخ : 3 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها