شهر موبایل شخصی که هدست واقعیت ترکیبی اپل را تست کرده گفته که محو استفاده از آن شده است! - گوشی سیتی

پیش از رونمایی از هدست AR/VR اپل، این شک و تردید وجود داشت که این دستگاه با استقبال خوبی روبرو شود، و این هم به دلیل قیمت شایعه شده ۳۰۰۰ دلاری و هم به دلیل عملکرد ضعیف محصولات رقبای اپل مانند سونی و متا بود.

اما حالا شاید یک نفر باشد که پس از آزمایش این دستگاه، شک و تردیدها را برطرف کند و مشتاق آن باشد. Evan Blass افشاگر معتبر که بینش دقیقی از برنامه‌های اپل در گذشته ارایه کرده است، ادعا کرده که فردی را می‌شناسد که فرصت‌هایی برای تست هدست اپل را داشته است. او گفته که در طول چند ماه گذشته این تستر ابتدا چندان به هدست اپل امیدوار نبوده، اما حالا پس از چند وقت طولانی که این محصول را آزمایش کرده، محو تجربه کاربری و سخت افزار این دستگاه شده است.


 

این تستر به ایوان گفته:

جهشی که آنها از اواخر سال گذشته تاکنون در این حوزه انجام داده‌اند بسیار بزرگ است. من ابتدا کاملا بدبین بودم اما اکنون اوضاع کاملا برایم متفاوت است و به راحتی برای خرید این دستگاه حتی با قیمت بالا متقاعد شده‌ام.

اپل سالهاست که روی هدست واقعیت ترکیبی خود کار می‌کند و به تعویق افتادن این محصول هم به دلیل حل مشکلات توسعه با طراحی و نرم افزار بوده است. اما به نظر می‌رسد اپل اکنون آماده پیش نمایش آن است و انتظار می‌رود این کار را در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان انجام دهد.

در ماه مارس (اسفند ۱۴۰۱) نیویورک تایمز گزارش داد که چندین کارمند اپل که با آنها صحبت کرده بوده، در مورد پتانسیل موفقیت این هدست تردید داشته‌اند. این افراد این سوا را مطرح کرده‌اند که آیا این دستگاه «راه حلی در جستجوی مشکل» است و پروژه آن آیا با وضوحی مشابه سایر دستگاه‌های اپل هدایت می‌شود یا خیر.

تیم کوک مدیر عامل اپل در ماه آوریل (فروردین ۱۴۰۲) گفت که با تمام کارهایی که این شرکت انجام داده است، همیشه افرادی بوده‌اند که به موفقیت آن شک داشته‌اند و این یک امر طبیعی است.

هدست AR/VR اپل از نظر عملکرد اولیه شبیه به اپل واچ است. قیمت ۳۰۰۰ دلاری آن گران است و در ابتدا از نظر کاربرد محدود است. اپل قصد دارد در طول زمان این هدست را گسترش دهد و در حال حاضر مدل‌های جدیدی هم در حال توسعه هستند. اپل با اپل واچ گام‌های قابل توجهی در بخش فنی برداشت و طی چند نسل، حالا طوری شده که به پرفروش‌ترین ساعت جهان تبدیل شده و کاربران زیادی دارد.

هدست واقعیت ترکیبی اپل اولین محصول در این دسته است و پس از اپل واچ، اولین محصول متفاوت اپل است. این دستگاه که انتظار می‌رود «Reality Pro» یا «Reality One» نامیده شود، دارای دو نمایشگر میکرو اولد ۴K از سونی با وضوح کلی ۸K خواهد بود. این هدست مجهز به بیش از ده‌ها دوربین برای نقشه‌برداری از ناحیه اطراف کاربر، خواندن حالات چهره فرد، تفسیر ژست‌ها و موارد دیگر خواهد بود.

از نظر طراحی گفته می‌شود که دارای یک گیره براق و منحنی ساخته شده از آلومینیوم، شیشه و فیبر کربن است و هدف اپل از به کار بردن این مواد کاهش وزن بوده است. در واقع حتی باتری داخلی نیز وجود ندارد و باتری آن در قسمت کمر قرار می‌گیرد تا از سنگینی بیش از حد هدست جلوگیری شود.

اپل در حال کار بر روی بروزرسانی برنامه‌های خود برای هدست واقعیت ترکیبی‌اش، با تمرکز ویژه بر اپلیکیشن‌های ارتباطات و همکاری، تلویزیون و ورزش، بازی، سلامت و تناسب اندام است، تا در نهایت بتواند افراد بیشتری را ترغیب کند تا این محصول متفاوت را خریداری کنند.

 
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲

۰ نظر

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 32 views بار دسته بندی : سرویس خبر تاريخ : 21 آوریل 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها