شهر موبایل سونی: امسال میزان فروش آیفون رشدی نخواهد داشت! - گوشی سیتی

برند سونی که اصلی‌ترین تامین‌کننده سنسورهای دوربین سری آيفون به شمار می‌رود ادعا کرده است که فروش گوشی‌های اپل در طی سال جاری رشدی نخواهد داشت. این شرکت قبلا اعلام کرده بود که اوضاع بازار گوشی‌های هوشمند در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ بهتر خواهد شد. حالا اما به نظر می‌رسد سونی عقیده خود را تغییر داده است چرا که طبق ادعای این برند، تقاضا گوشی هوشمند در بازار چین و آمریکای شمالی روند نزولی گرفته است.

براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، یکی از مدیران ارشد بخش مالی سونی به تحلیلگران گفته که علی‌رغم بررسی‌های اولیه، شرایط بازار در نیمه دوم سال جاری میلادی بهبود نخواهد داشت. این مقام مسئول سونی ادعا کرده که اوضاع بازار گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۴ بهبود پیدا خواهد کرد.

با توجه به این موضوع، اپل نیز ظاهرا انتظار چندانی از فروش سری آیفون ۱۵ نخواهد داشت. هفته گذشته، گزارشی مالی غول فناوری آمریکایی تایید کرد که به دلیل شرایط ناپایدار بازار درآمد سالانه اپل حدود ۱ درصد کاهش داشته است. در این رابطه، لوکا مائستری که سمت مدیریت بخش مالی اپل را برعهده دارد اذعان کرده است شرایط در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۳ که سری موردانتظار آیفون ۱۵ معرفی می‌شود نیز تغییری نخواهد داشت.

همانطور که گزارش‌های قبلی ادعا کرده‌اند، امسال همه مدل‌های سری آيفون ۱۵ از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی بهره خواهند برد. با این وجود، به نظر می‌رسد سونی در ساخت و توسعه سنسورهای دوربین نسل جدید پرچمدار اپل با مشکل مواجه شده است. در حال حاضر، سونی هیچ اشاره‌ای به این ادعا نداشته است ولی یکی از تحلیلگران گفته که واحد ساخت سنسور این برند هیچ سوددهی نداشته است.

در نهایت باید اشاره کرد که اگر شرایط به همین منوال ادامه پیدا کند، سونی سال آینده نیز با مشکل تامین دوربین سری آیفون ۱۶ پرو مواجه خواهد شد چرا که شایعه شده است سری پرچمدار سال ۲۰۲۴ اپل از دوربین‌های پیشرفته‌تر برخوردار خواهد شد.

 
۱۹ مرداد ۱۴۰۲

۰ نظر

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 26 views بار دسته بندی : سرویس خبر تاريخ : 10 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها