شهر موبایل سری گلکسی واچ ۶ معرفی شد: بازگشت شکوهمندانه حلقه چرخان! - گوشی سیتی

شرکت سامسونگ طی رویداد گلکسی آنپکد امروز، به طور رسمی از نسل جدید ساعت‌های هوشمند خود یا همان سری گلکسی واچ ۶ رونمایی کرد. در این ساعت‌ها که شامل دو مدل گلکسی واچ ۶ و گلکسی واچ ۶ کلاسیک هستند؛ شاهد بازگشت شناخته شده‌ترین ویژگی ساعت‌های هوشمند سامسونگ، یعنی حلقه چرخان هستیم. هر یک از این ساعت‌ها، در دو سایز متفاوت روانه بازار شده و با پشتیبانی از eSIM، امکان اتصال به LTE را نیز دارند.


 

سامسونگ گلکسی واچ ۶ که گزینه مقرون به صرفه‌تر این سری محسوب می‌شود؛ بهبود‌های متفاوتی را به نسبت نسل پیشین به همراه دارد. این ساعت‌ مقداری از گلکسی واچ ۵ کوچک‌تر است و در سایز‌های ۴۰ و ۴۴ میلی متری روانه بازار می‌شود؛ اما به لطف حاشیه‌های نازک‌تر این محصول، اندازه نمایشگر در آن افزایش یافته و به ترتیب به ۱.۳ و ۱.۵ اینچ رسیده است.

گلکسی واچ ۶ کلاسیک که در آن شاهد بازگشت حلقه چرخان هستیم نیز دارای نمایشگر‌های ۱.۳ و ۱.۵ اینچی است؛ اما بدنه این نسخه مقداری بزرگ‌‌تر بوده و شاهد عرضه آن در سایز‌های ۴۳ و ۴۷ میلی متری هستیم. تمامی نسخه‌های سری گلکسی واچ ۶ دارای نمایشگر‌های سوپر امولد با قابلیت Always-On Display رنگی و لایه حفاظتی از جنس یاقوت کبود هستند.


 

این ساعت‌ها از چیپست جدید اگزینوس W930 استفاده می‌کنند که همچنان دارای یک پردازنده دو هسته‌ای است؛ اما کلاک اسپید هسته‌های آن به میزان ۱۸ درصد افزایش یافته و به ۱.۴ گیگاهرتز رسیده است. سری گلکسی واچ ۶ دارای حافظه رم ۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی هستند.

مهم‌ترین بهبود‌های سری گلکسی واچ ۶، در بخش نرم افزار و رابط کاربری این ساعت‌ها به چشم می‌خورند. به لطف سنسور سنجش حرارت پوست و همچنین سنسور ضربان قلب، این ساعت‌ها حالا دقت بیشتری برای ردگیری خواب کاربران دارند. سامسونگ همچنین می‌گوید که این ساعت‌ها، تنها محصولات بازار هستند که قابلیت سنجش تمامی فاکتور‌های مربوط به سلامت کاربر را دارند. این قابلیت‌ها شامل امکان گرفتن نوار قلب، سنجش ضربان قلب، دریافت هشدار در حین افزایش بی دلیل ضربان قلب، سنجش فشار خون، تشخیص به زمین افتادن کاربر و سنجش وضعیت سلامت بانوان هستند.


 

سری گلکسی واچ ۶ همچنین از سیستم پرداخت سامسونگ والت پشتیبانی می‌کنند و امکان استفاده از آنها به عنوان شاتر دوربین نیز وجود دارد. این ساعت‌ها که از سیستم عامل Wear OS با رابط کاربری اختصاصی سامسونگ استفاده می‌کنند؛ امکان یافتن گوشی کاربر به همراه نمایش موقعیت آن روی نقشه را دارند.

نسخه‌های بزرگ‌تر گلکسی واچ ۶ و گلکسی واچ ۶ کلاسیک از باتری‌های ۴۲۵ میلی آمپری استفاده می‌کنند و در سوی دیگر، نسخه‌های کوچک‌تر باتری‌هایی با ظرفیت ۳۰۰ میلی آمپر را به همراه دارند. این ساعت‌ها گواهی IP68 جهت مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار را دریافت کرده‌اند و تا عمق ۵۰ متری فشار آب را تحمل می‌کنند. این سری همچنین موفق به دریافت استاندارد نظامی MIL-STD-810H نیز شده‌اند.


 

گلکسی واچ ۶ در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای و طلایی روانه بازار می‌شود. البته، نسخه نقره‌ای تنها در سایز ۴۴ میلی متری و نسخه طلایی نیز تنها در سایز ۴۰ میلی متری قابل تهیه هستند. نسخه ۴۰ میلی متری این ساعت قیمتی معادل ۲۹۹ دلار را داشته و نسخه‌های بزرگ‌تر ۴۴ میلی متری با پشتیبانی از LTE نیز قیمت ۳۲۹ دلار را دارند.

 

در سوی دیگر، گلکسی واچ ۶ کلاسیک در رنگ‌های مشکی و نقره‌ای و با قیمت پایه ۳۹۹ دلار قابل تهیه است. نسخه بزرگ‌تر این ساعت با بدنه ۴۷ میلی متری نیز قیمت ۴۲۹ دلار را دارد. پیش فروش این ساعت‌ها از امروز آغاز شده و در تاریخ ۱۱ آگوست (۲۰ مرداد) شاهد عرضه آنها به بازار خواهیم بود.

 
۴ مرداد ۱۴۰۲

۰ نظر

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 30 views بار دسته بندی : سرویس خبر تاريخ : 26 جولای 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.