شهر موبایل سامسونگ کیفیت فیلمبرداری 8K در سری گلکسی اس ۲۳ را کاهش داده است - گوشی سیتی

نام پرچمداران امسال سامسونگ یا همان سری گلکسی اس ۲۳، همواره در لیست بهترین گوشی‌های سال به چشم خورده و این گوشی‌ها توانسته‌اند تا با استقبال مناسبی از سوی کاربران مواجه شوند. یکی از ویژگی‌های جدید این سری، امکان ضبط ویدیو ۸K با فریم ریت ۳۰ فریم بر ثانیه و بیت‌ ریت ۲۰۰ مگابیت بر ثانیه بود که برای سخت افزار یک گوشی هوشمند، تحسین برانگیز محسوب می‌شود.


 

اکنون به نظر رسیده که سامسونگ با انتشار آپدیت امنیتی جولای ۲۰۲۳، بیت ریت ویدیو‌های ۸K قابل ضبط را کاهش داده است. به گفته خبرگزاری Piunikaweb، بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی ردیت و توییتر خبر از حذف گزینه «High Bitrate Videos» در اپلیکیشن دوربین این گوشی‌ها را می‌دهند.

همانطور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم؛ سری گلکسی اس ۲۳ در هنگام عرضه توان ضبط ویدیو ۸K/30 FPS با بیت ریت ۲۰۰ مگابیت بر ثانیه را داشتند. اما به گزارش کاربران، پس از نصب این آپدیت امنیتی بیت ریت ویدیو‌های ۸K به ۸۰ مگابیت در ثانیه کاهش یافته‌ است. ویدیو‌های ۸K ضبط شده پیش از این آپدیت همچنین در برخی مواقع دارای مشکلاتی چون افت فریم بودند و به احتمال زیاد سامسونگ قصد داشته تا با کاهش بیت ریت، این مشکل را برطرف کند.


 

با توجه به حجم بسیار بالای ویدیو‌های ۸K و در نظر گرفتن این امر که اکثر کاربران همچنان از نمایشگر‌های با رزولوشن حداکثر ۴K استفاده می‌کنند؛ ضبط ویدیو با این رزولوشن کاربرد چندانی ندارد. با این وجود، بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند تا جهت برطرف کردن ضعف‌های ویدیو‌های ۴K ضبط شده با گوشی‌های سامسونگ، با رزولوشن ۸K فیلمبرداری کرده و سپس آن را با جزئیات بیشتر روی تلویزیون‌های ۴K خود مشاهده کنند.


عدم امکان دسترسی به گزینه High Bitrate Videos در سری گلکسی اس ۲۳

متاسفانه، راه خاصی برای داون‌گرید نرم افزاری و دسترسی مجدد به این ویژگی وجود ندارد و کاربران باید منتظر آپدیت‌های بعدی باشند. با توجه به تمرکز بسیار زیاد سامسونگ روی قابلیت فیلمبرداری ۸K در هنگام معرفی سری گلکسی اس ۲۳، اعمال چنین محدودیتی چندان جالب به نظر نمی‌رسد. البته، ممکن است که این شرکت در حال رفع مشکل افت فریم ویدیو‌ها با بیت ریت سابق بوده و پس از حل آن، شاهد بازگشت این قابلیت خواهیم بود.


 

با توجه به اینکه در آستانه ورود به ماه آگوست هستیم؛ زمان زیادی تا انتشار آپدیت امنیتی بعدی برای این سری باقی نمانده و زمزمه‌هایی نیز در زمینه انتشار رابط کاربری One UI 6.0 شنیده می‌شوند. بنابراین، باید صبر کرده و ببینیم که قابلیت فیلمبرداری ۸K با بیت ریت بالا به سری گلکسی اس ۲۳ باز خواهد گشت یا خیر.

درباره این رویکرد سامسونگ و عملکرد کلی سری گلکسی اس ۲۳ چه فکر می‌کنید؟ اگر از کاربران این سری هستید؛ آیا متوجه افت کیفیت ویدیو‌های ۸K ضبط شده با گوشی خود شده‌اید؟

 
۷ مرداد ۱۴۰۲

۰ نظر

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 51 views بار دسته بندی : سرویس خبر تاريخ : 29 جولای 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها