شهر موبایل سامسونگ توضیحاتی را پیرامون قابلیت‌های اصلی One UI 5.0 ارائه کرد - گوشی سیتی

سامسونگ در رویداد سالانه کنفرانس توسعه‌دهندگان خود از نسخه جدید رابط کاربری خود یعنی One UI 5.0 که بر پایه اندروید ۱۳ خواهد بود، رونمایی کرد. در این راستا، در حال حاضر تمام جزئیات مربوط به نسخه پایدار و نهایی این رابط کاربری که در هفته‌های آتی عرضه می‌شود در دسترس کاربران قرار گرفته است. به علاوه، غول فناوری کره جنوبی اعلام کرده است که رابط کاربری One UI 5.0 و اندروید ۱۳ در ماه اکتبر میلادی برای سری پرچمدار گلکسی اس ۲۲ در دسترس قرار خواهد گرفت و پس از آن نوبت به دیگر پرچمداران این سری یعنی گلکسی زد فلیپ ۴ و زد فولد ۴ می‌رسد.

طبق اعلام رسمی سامسونگ، رابط کاربری One UI 5.0 از صفحه قفل بازطراحی شده بهره خواهد برد به کاربر امکان شخصی‌سازی والپیپرها، طراحی ساعت‌ها و رنگ‌ها را می‌دهد. دیگر قابلیت جذاب رابط کاربری جدید سامسونگ انتخاب ویدئوهای کوتاه برای والپیپر صفحه قفل است که برای مدت کوتاهی در پس زمینه پخش می‌شود.


صفحه قفل One UI 5.0

سامسونگ همچنین در رابط کاربری One UI 5.0 قابلیتی را تدارک دیده است که براساس الگو کار با گوشی کاربر می‌تواند ویجت و برنامه‌های مختلفی را پیشنهاد دهد. ویژگی Mode نیز قابلیت جدیدی است که با استفاده از آن کاربر می‌تواند با توجه به برنامه روزانه و عاد‌ت‌های خود تنظیمات و برنامه‌های مخصوصی را به طور خودکار اجرا کند. برای مثال در حین خواب و یا ورزش تنظیمات و برنامه‌هایی که کاربران انتخاب نموده‌اند اجرا می‌شوند.

توصیه‌های هوشمند One UI 5.0

شایان ذکر است ویژگی تماس متنی بیکسبی که به عنوان رقیب مستقیم Google Screen عرضه شده است قادر است تا در مواقعی که کاربر تمایلی برای تماس صوتی ندارد، به صورت متنی پیام‌ها به صورت همزمان منتقل کند. به علاوه، زمانی که کاربر با قابلیت بیکسبی به تماس صوتی می‌پردازد به طور خودکار برای مخاطب پیامی ارسال می‌شود و صدای مخاطب نیز به طور همزمان و به صورت زنده به صورت متن تایپ می‌شود. البته ویژگی بیکسبی در حال حاضر تنها برای کاربران کره جنوبی در دسترس است و نسخه انگلیسی‌زبان آن نیز در سال ۲۰۲۳ در دسترس قرار می‌گیرد.


تماس بیکسبی 

در نهایت باید اشاره کرد که گالری سامسونگ می‌تواند متون موجود در تصاویر را استخراج کند. به علاوه، منو دستگاه‌های متصل به گوشی نیز جدید شده است و ویژگی‌های امنیتی تازه‌ای در رابط کاربری One UI 5.0 گنجانده شده است. برای مثال، در پنل اشتراک‌گذاری رابط کاربری One UI 5.0 نوتفیکیشن جدیدی قرار دارد که در صورت به اشتراک‌گذاری فایل‌ها و اطلاعات حساس کاربر را مطلع می‌سازد. 

 
۲۲ مهر ۱۴۰۱

۰ نظر

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 29 views بار دسته بندی : سرویس خبر تاريخ : 14 اکتبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها