شهر موبایل سامسونگ احتمالا توسعه نسل سوم تراشه تنسور را آغاز کرده است - گوشی سیتی

نسل اول تراشه تنسور که در سه مدل سری پیکسل ۶ شامل پیکسل ۶، پیکسل ۶ پرو و پیکسل ۶a به کار رفته است توسط سامسونگ ساخته شد. به علاوه، انتظار می‌رود پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو که پرچمداران امسال گوگل محسوب می‌شوند و قرار است در ماه اکتبر سال جاری میلادی معرفی شوند نیز به تراشه تنسور نسل ۲ مجهز شوند.  تبلت موردانتظار پیکسل تبلت نیز احتمالا سال ۲۰۲۳ معرفی می‌شود که احتمالا با تراشه تنسور نسل ۲ و یا نسل ۳ عرضه خواهد شد.

حالا براساس جدیدترین گزارش که توسط وبسایت GalaxyClub منتشر شده است، به نظر می‌رسد مراحل توسعه و ساخت نسل سوم تراشه تنسور توسط سامسونگ آغاز شده است و حتی این تراشه در حال گذارندن برخی از آزمایش‌های فنی نیز است. در این گزارش ذکر شده است که شناسه مدل تراشه تنسور نسل ۳ برابر با Ripcurrent است و با شناسه مدل S5P9865 عرضه خواهد شد. به علاوه، تراشه تنسور نسل ۳ احتمالا در سری پیکسل ۸ به کار خواهد رفت.

شایان ذکر است که نسل اول تراشه تنسور با مشکلات مختلفی مانند ایرادات در بخش اتصالات و تولید گرمای زیاد دست و پنجه نرم می‌کرد. از آن سو، قبلا شایعه‌ای منتشر شد مبنی بر اینکه نسل دوم تراشه تنسور نیز از نظر عملکرد پردازشی و ساختاری تفاوت چندانی با نسل قبلی خود نخواهد داشت. در این راستا، به نظر می‌رسد تراشه تنسور نسل ۲ نیز موفق نخواهد شد تا در رقابت با تراشه‌های پرچمدار کوالکام مانند اسنپدراگون ۸ پلاس نسل یک پیروز شود و همچنان فاصله زیاد این دو سخت‌افزار حفظ خواهد شد. حالا اما انتظار می‌رود نسل سوم تراشه تنسور بتواند این فاصله را به حداقل برساند.

همانطور که قبلا نیز اعلام شده بود، دلیل گوگل برای توسعه تراشه اختصاصی خود این بود که بتواند قابلیت‌های هوش مصنوعی متنوعی را برای سری پیکسل فراهم کند. در این راستا، انتظار می‌رود گوگل تمرکز بیشتری را بر طراحی و معماری تراشه خود پیاده کند تا بتواند به بهترین نتیجه ممکن دست پیدا کند. به علاوه، به احتمال زیاد تراشه تنسور نسل ۳ بر پایه فرایند نود ۳ نانومتری توسعه داده شود چرا که دو نسل قبلی تنسور از معماری ۵ و ۴ نانومتری استفاده می‌کنند. می‌دانیم که هر چه نود یک تراشه کوچک‌تر باشد، ترانزیستورهای بیشتری در آن جای می‌گیرد که باعث می‌شود تعداد ترانزیستورها به شکل چشمگیری افزایش پیدا کند. با افزایش ترانزیستورها، توان پردازش تراشه افزایش پیدا می‌کند و مصرف انرژی آن نیز بهینه‌تر می‌شود. 

 
۵ شهریور ۱۴۰۱

۰ نظر

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 29 views بار دسته بندی : سرویس خبر تاريخ : 27 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها