شهر موبایل رابط کاربری واتس‌اپ در اندروید شباهت بیشتری به نسخه iOS پیدا خواهد کرد - گوشی سیتی

پیام‌ رسان واتس‌اپ که به واسطه سرعت بسیار پایین خود در اضافه کردن ویژگی‌های جدید و کاربردی شناخته شده است؛ اخیرا سعی داشته تا با اعمال تغییرات در رابط کاربری خود و افزودن قابلیت‌های جدید، مخاطبین بیشتری را در بازار آمریکا پیدا کند. بر خلاف بازار اروپا، واتس‌اپ در آمریکا از محبوبیت چندانی برخوردار نیست و iMessage اپل در بین کاربران حرف اول را می‌زند.


 

این پیام رسان اکنون در جدیدترین نسخه بتای خود برای سیستم عامل اندروید که شماره ورژن ۲٫۲۳٫۱۳٫۱۶ را دارد؛ یک نویگیشن بار یا اکشن بار را به بخش پایینی اضافه کرده که موجب شباهت و یکپارچگی بیشتر آن با نسخه iOS می‌شود. این نویگیشن بار جدید، جانشین تب‌های فعلی شده که اکنون در بالای لیست چت‌ها قرار گرفته است و لیست تماس‌ها، استتوس‌ها، چت‌ها و گروه‌های کاربر را از یکدیگر جدا می‌کند.


رابط کاربری فعلی واتس‌اپ در اندروید

ظاهر این نویگیشن بار با توجه به تم گوشی کاربر، بین دو حالت تاریک و روشن تغییر می‌کند. این نویگیشن بار جدید، با زبان طراحی مدرن گوگل متر‌یال دیزان ۳ نیز همخوانی بیشتری دارد. در حال حاضر، تنها برخی از کاربران نسخه بتای واتس‌اپ این رابط کاربری جدید را دریافت کرده‌اند؛ اما در آینده نزدیک، شاهد انتشار آن برای تمامی کاربران خواهیم بود. رابط کاربری جدید این پیام رسان، ظاهر ساده‌تری به آن بخشیده و با توجه به گوشی‌های بزرگ این دوره و زمانه، برای کار کردن با یک دست نیز مناسب‌تر شده است.

در کنار این نویگیشن بار جدید، شاهد برخی تغییرات ظاهری دیگر در واتس‌اپ جهت همخوانی‌ بیشتر با معیار‌های متر‌یال دیزاین نیز هستیم. متاسفانه، هنوز مشخص نیست که این تغییرات ظاهری در چه زمانی به نسخه پایدار این پیام‌ رسان محبوب راه خواهند یافت.


نویگیشن بار جدید در حالت‌های تاریک و روشن

درباره تغییرات اعمال شده در نسخه اندروید واتس‌اپ چه فکر می‌کنید؟ آیا طرفدار این رابط کاربری جدید هستید یا رویکرد نسخه فعلی را بهتر می‌دانید؟

 
۶ تیر ۱۴۰۲

۰ نظر

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 33 views بار دسته بندی : سرویس خبر تاريخ : 27 ژوئن 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها