شهر موبایل دایمنسیتی ۹۳۰۰ از قابلیت هوش مصنوعی مولد پشتیبانی خواهد کرد - گوشی سیتی

برند کوالکام ماه گذشته اعلام کرد که به لطف مدل زبانی بزرگ Llama 2 متا، قابلیت هوش مصنوعی مولد برای گوشی‌های پرچمدار سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد. در این رابطه، برند مدیاتک امروز تایید کرد که این شرکت نیز امکانات هوش مصنوعی مولد را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

به مانند کوالکام، مدیاتک نیز در حال همکاری با متا برای عرضه مدل زبانی Llama 2 روی گوشی‌های مجهز به تراشه پرچمدار نسل بعدی این برند تایوانی است. در این راستا، تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰ احتمالا با پشتیبانی از هوش مصنوعی مولد معرفی خواهد شد. مدل زبانی Llama 2 نیز رقیب مدل‌هایی مانند GPT شرکت OpenAI و PaLM 2 گوگل به شمار می‌رود.

مدیاتک رسما اعلام کرد که تراشه پرچمدار نسل بعدی این برند در اواخر سال جاری میلادی معرفی خواهد شد. با توجه به این موضوع، گوشی‌های مجهز به این سخت‌افزار احتمالا تا قبل از پایان سال ۲۰۲۳ روانه بازار خواهند شد.

شایان ذکر است که پشتیانی تراشه‌های کوالکام و مدیاتک از هوش مصنوعی مولد مزایای زیادی به همراه خواهد شد. برای مثال، اجرای مستقیم تسک‌های هوش مصنوعی روی گوشی‌ هوشمند باعث می‌شود که امنیت اطلاعات و حریم خصوصی کاربران حفظ شود.

در نهایت باید اشاره کرد که براساس اعلام رسمی مدیاتک، دایمنسیتی ۹۳۰۰ از هسته اصلی کورتکس X4 و هسته کورتکس A720 استفاده خواهد کرد. تسک‌های گرافیکی نیز توسط پردازنده گرافیکی G720 انجام خواهد شد. یک افشاگر ادعا کرد که تراشه پرچمدار مدیاتک با یک تغییر طراحی بزرگ همراه خواهد شد و دیگر خبری از هسته‌های کم مصرف در این سخت‌افزار نخواهد بود. در این راستا، گزارش شده که دایمنسیتی ۹۳۰۰ از چهار هسته کورتکس X4 و چهار هسته کورتکس A720 بهره خواهد برد.

 
۱ شهریور ۱۴۰۲

۰ نظر

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 25 views بار دسته بندی : سرویس خبر تاريخ : 23 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها