شهر موبایل جزئیات تازه‌ای درباره هدست واقعیت مجازی متا کوئست پرو ۲ فاش شدند - گوشی سیتی

اوضاع هدست واقعیت مجازی متا کوئست پرو، چندان جالب نیست و با وجودی که این محصول همچنان در بازار دیده می‌شود؛ باید گفت که استقبال کاربران از آن راضی کننده نبوده است. در سوی دیگر، هدست واقعیت ترکیبی اپل ویژن پرو نیز به زودی از راه خواهد رسید که محصولی بسیار قدرتمندتر نسبت به این هدست شرکت متا محسوب می‌شود. به تازگی، شاهد انتشار گزارشی توسط یک خبرگزاری کره‌ای هستیم که به ادعای‌ آن، متا برای تولید هدست واقعیت مجازی بعدی خود با ال جی وارد همکاری شده است.


 

این خبرگزاری که Maeil Business Newspaper نام دارد؛ در گزارش خود ادعا کرده که متا برای تامین میکرو-نمایشگر‌های اولد هدست جدید خود، به سراغ ال جی دیسپلی رفته و در سوی دیگر، باتری‌های آن را به ال جی انرژی و برخی قطعات دیگر را نیز به ال جی اینوتک سفارش داده است.

این هدست جدید احتمالا در سال ۲۰۲۵ و با قیمت پایه ۲٫۰۰۰ دلار عرضه خواهد شد. نسل فعل یا همان متا کوئست پرو، ابتدا با قیمت ۱٫۵۰۰ دلار به بازار آمد و سپس شاهد کاهش قیمت آن به ۱٫۰۰۰ دلار بودیم. همانطور که می‌بینید؛ این قیمت‌ها با قیمت ۳٫۵۰۰ دلاری اپل ویژن پرو قابل مقایسه نیستند؛ بنابراین این هدست نیز رقیب مستقیمی برای «کامپیوتر فضایی» اپل به حساب نمی‌آید.


 

در حال حاضر، هنوز جزئیات خاصی درباره مشخصات سخت افزاری متا کوئست پرو ۲ وجود ندارد؛ اما استفاده از میکرو-نمایشگر‌های اولد احتمالا موجب افزایش رزولوشن این هدست خواهد شد. در نسل فعلی، رزولوشن نمایشگر برای هر چشم کاربر معادل با ۱۸۰۰×۱۹۲۰ بوده و زاویه دید افقی آن نیز به ۱۰۶ درجه می‌رسد. جهت مقایسه، اپل ویژن پرو از نمایشگر‌های ۴K برای هر چشم کاربر استفاده کرده که مجموع تعداد پیکسل‌های آن به ۲۳ میلیون پیکسل می‌رسد.

این شرکت همچنین هدست واقعیت مجازی میان رده متا کوئست ۳ را با قیمت ۵۰۰ دلار طی پاییز امسال روانه بازار خواهد کرد. شایعاتی نیز در زمینه عرضه یک هدست واقعیت مجازی مقرون به صرفه با قیمت کمتر از ۲۰۰ دلار توسط این شرکت در سال ۲۰۲۴ نیز شنیده می‌شوند. خوشبختانه، متا معمولا شفافیت بالایی در مورد محصولات و تکنولوژی‌های مربوط به واقعیت مجازی خود دارد و احتمالا در آینده نزدیک، با هدست‌های جدید این شرکت آشنا خواهیم شد.


 

درباره همکاری متا با ال جی جهت عرضه هدست واقعیت مجازی کوئست پرو ۲ چه فکر می‌کنید؟ آیا محصولات این شرکت، توان رقابت با اپل ویژن پرو را خواهند داشت یا خیر؟

 
۱۵ شهریور ۱۴۰۲

۰ نظر

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 26 views بار دسته بندی : سرویس خبر تاريخ : 6 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها