شهر موبایل اپل واچ بار دیگر جان کاربری را نجات داد! - گوشی سیتی

اپل واچ که محبوب‌ترین ساعت هوشمند در جهان به حساب می‌آید؛ عملکرد فوق العاده‌ای نیز در زمینه بررسی وضعیت سلامت کاربران داشته و در سال‌های اخیر، خبر‌های زیادی مبنی بر نجات جان کاربران توسط این ساعت هوشمند منتشر شده‌اند. این بار نیز یک اپل واچ با اطلاع رسانی در هنگام کشف ضربان قلب بالا، جان زنی ۲۹ ساله را نجات داده است.


 

خانم «کیمی واتکیز» که اهل ایالت «اوهایو» در آمریکاست و ۲۹ سال سن دارد؛ به تازگی به لطف ساعت هوشمند خود از دام مرگ گریخته است. خانم «واتکینز» پیش از کشف بیماری خود، حس سرگیجه و خستگی مفرط داشته و به همین دلیل، تصمیم گرفته تا مقداری بخوابد؛ اما اپل واچ وی با سنجش ضربان قلب کاربر در حین خواب، متوجه وضعیتی غیر عادی شده است.

پس از گذشتن حدود ۹۰ دقیقه، اپل واچ خانم «واتکینز» او را بیدار کرده و به وی هشدار ضربان قلب بالا در حین عدم فعالیت را می‌دهد. ضربان قلب این کاربر در هنگام خواب، به ۱۷۸ رسیده که تنها در حین انجام فعالیت‌های ورزشی سنگین قابل توجیه است. خانم «واتکینز» پس از مشاهده این هشدار، به بیمارستان مراجعه کرده و متوجه وجود یک لخته خون در ریه خود شده است.


 

این کاربر به نوعی از آمبولی ریه مبتلا بوده که موجب تنگی نفس و نهایتا مرگ در حدود ۵۰ درصد از بیماران می‌شود. به گفته دکتر «ریچارد بکر» از دانشگاه سینسینتی، این نوع لخته خون عملکرد هر دو ریه کاربر را تحت تاثیر قرار داده و خطرناک‌ترین نوع از این بیماری محسوب می‌شود.

گزارشات متعدد مبنی بر نجات جان کاربران توسط اپل واچ، نشانگر این هستند که این دستگاه به جز دریافت اعلان‌ها و همچنین ردگیری فعالیت‌های ورزشی، نقش بسیار موثری نیز در حفظ سلامت کاربران و نجات جان آنها دارد. در اکتبر ۲۰۲۲، یک اپل واچ جان دختری ۱۲ ساله را از بیماری سرطان نجات داد و مدتی پیش نیز شاهد انتشار خبری درباره نجات مردی با خونریزی داخلی توسط این ساعت هوشمند بودیم.


 

درباره مصارف اپل واچ برای سنجش سلامت کاربران چه فکر می‌کنید؟ آیا شما نیز تجربه‌ای از دریافت هشدار‌های مربوط به سلامتی از اپل واچ و کشف یک مشکل پزشکی داشته‌اید؟

 
۳۰ خرداد ۱۴۰۲

۰ نظر

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 20 views بار دسته بندی : سرویس خبر تاريخ : 20 ژوئن 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها