شهر موبایل اپل موقتا آپدیت امنیتی جدید iOS، macOS و iPadOS را از دسترس خارج کرد - گوشی سیتی

در شب گذشته، شاهد انتشار یک RSR یا پاسخ امنیتی سریع جدید برای سیستم عامل‌های iOS 16.5.1، iPadOS 16.5.1 و macOS Ventura 13.4.1 بودیم؛ اما این آپدیت‌ها پس از گذشت چندین ساعت، از دسترس کاربران خارج شدند. به نظر می‌رسد که اپل متوجه بروز یک مشکل در این آپدیت شده که دسترسی به برخی از وب‌سایت‌ها با مرورگر سافاری را غیر ممکن می‌کند.


 

به گزارش کاربران در فروم MacRumors و همچنین شبکه اجتماعی ردیت، آنها پس از نصب این آپدیت دیگر امکان باز کردن سایت‌هایی چون فیس‌بوک، اینستاگرام، واتس‌اپ، زوم و … با مرورگر سافاری را نداشته‌اند. این آپدیت‌های امنیتی جدید، یکی از ضعف‌های امنیتی وب‌کیت را برطرف می‌کنند؛ اما تغییراتی نیز در یوزر ایجنت سافاری اعمال شده که این مشکلات را به همراه داشته‌اند.


 

به احتمال زیاد اپل پس از برطرف کردن این مشکل، این پچ‌های امنیتی را مجددا منتشر خواهد کرد. خوشبختانه، کاربرانی که این آپدیت را نصب کرده‌اند نیز امکان داون‌گرید دستگاه خود را خواهند داشت. برای حذف این آپدیت امنیتی در iOS و iPadOS، باید به منوی Settings مراجعه کنید و سپس وارد بخش General و About شوید؛ سپس بخش iOS Version را باز کرده و گزینه «Remove Security Update» را انتخاب کنید.

اگر از کاربران سیستم عامل macOS هستید و قصد حذف این آپدیت امنیتی را دارید؛ ابتدا روی لوگوی اپل کلیک کرده و سپس وارد بخش System Settings شوید. در این بخش، General و سپس About را انتخاب کنید. روی دکمه i کنار نسخه سیستم عامل macOS کلیک کرده و سپس در بخش Last Security Response، گزینه Remove & Restart را انتخاب کنید.


 

درباره این مشکل عجیب آپدیت امنیتی جدید اپل چه فکر می‌کنید؟ آیا شما نیز پس از نصب این آپدیت، با مشکل باز نشدن وب‌سایت‌ها با سافاری مواجه شده‌اید؟

 
۲۰ تیر ۱۴۰۲

۰ نظر

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 17 views بار دسته بندی : سرویس خبر تاريخ : 11 جولای 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها