شهر موبایل آیفون ۱۵ پرو مکس احتمالا گران‌تر از نسل فعلی خواهد بود! - گوشی سیتی

به گفته آقای «جف پو» که یکی از تحلیل‌گران شناخته شده بازار تکنولوژی است؛ آیفون ۱۵ پرو مکس احتمالا با قیمتی بالاتر از نسل پیشین یا همان آیفون ۱۴ پرو مکس معرفی خواهد شد.


 

آقای «پو» در گزارشات پیشین خود نیز به احتمال افزایش قیمت در سری آیفون ۱۵ اشاره کرده بود؛ اما در گزارش جدید وی، شاهد اشاره مستقیم به احتمال افزایش قیمت آیفون ۱۵ پرو مکس به نسبت نسل پیشین هستیم. متاسفانه، این تحلیل‌گر دلایل خاصی را برای این پیشبینی خود ارائه نداده است.

با استناد به شایعات، می‌دانیم که آیفون ۱۵ پرو مکس احتمالا به همراه دوربین تله فوتو با لنز پریسکوپی عرضه خواهد شد. به نظر رسیده که اپل قصد تغییر رویکرد خود برای مدل‌های پرو آیفون را دارد و دیگر شاهد عرضه دو مدل مشابه با اندازه نمایشگر‌های متفاوت نخواهیم بود؛ زیرا گفته شده که در آیفون ۱۵ پرو، خبری از دوربین با لنز پریسکوپی نیست.

استفاده از دوربین با لنز پریسکوپی در آیفون ۱۵ پرو مکس، به کاربران این گوشی امکان ثبت تصاویر و ویدیو‌ها با زوم اپتیکال ۵ تا ۶ برابری را می‌دهد. دوربین تله فوتو نسل فعلی یا همان سری آیفون ۱۴ پرو، حداکثر زوم اپتیکال ۳ برابری را داشته که در مقایسه با زوم ۱۰ برابری رقبایی چون سامسونگ گلکسی اس ۲۳ الترا، حرف‌های چندانی برای گفتن ندارد.


 

نحوه کارکرد لنز‌های پریسکوپی، بدین صورت است که آنها در ابتدا تصویری را توسط لنز اصلی ثبت کرده و سپس با استفاده از یک آینه زاویه-دار یا منشور، نور را با زاویه ۹۰ درجه به سمت لنز ثانویه و سپس سنسور هدایت می‌کند. برای گسترش فاصله کانونی، سنسور و لنز ثانویه به صورت مورب درون گوشی قرار گرفته‌اند که موجب اشغال فضای بیشتری می‌شود.

آقای «پو» در جدیدترین گزارش خود، به این امر اشاره کرده که تولید انبوه سری آیفون ۱۵ احتمالا از ماه آگوست آغاز خواهد شد. با توجه به معرفی آیفون‌ها در ماه سپتامبر، گفته‌های وی به نظر صحیح می‌آیند. به گفته آقای «پو»، اپل قصد تولید ۸۴ میلیون دستگاه آیفون برای نیمه دوم سال ۲۰۲۳ را دارد. همانند دو نسل پیشین، این تحلیل‌گر باور داشته که نسخه‌های پرو سری آیفون ۱۵ نیز محبوب‌تر از مدل‌های معمولی خواهند بود.

به ادعای شایعات، تمامی مدل‌های آیفون ۱۵ به همراه پورت USB-C، داینمیک آیلند و فریم‌هایی با خمیدگی بیشتر روانه بازار می‌شوند. با توجه به معرفی آیفون ۱۴ پرو مکس با قیمت پایه ۱٫۰۹۹ دلاری، بعید نیست که شاهد افزایش قیمت نسخه پایه آیفون ۱۵ پرو مکس به ۱٫۱۹۹ دلار باشیم.


 

درباره احتمال افزایش قیمت آیفون ۱۵ پرو مکس چه فکر می‌کنید؟ به عقیده شما، ادعاهای این تحلیل‌گر حقیقت داشته یا آیفون ۱۵ پرو مکس نیز با قیمتی مشابه نسل سابق معرفی خواهد شد؟

 
۱۵ تیر ۱۴۰۲

۰ نظر

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 16 views بار دسته بندی : سرویس خبر تاريخ : 6 جولای 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها