شهر موبایل آیفون ۱۵ هم از مودم 5G کوالکام استفاده خواهد کرد - گوشی سیتی

طبق گزارش امروز دیجی تایمز، سری آیفون ۱۵ به مودم‌های ۵G کوالکام ادامه خواهد داد زیرا توسعه تراشه مودم اختصاصی اپل همچنان به مرحله‌ای نرسیده که بتوان از آن بهره‌برداری کرد.


 

اپل در حال حاضر در حال توسعه یک مودم ۵G اختصاصی است که هدف آن جایگزینی با تراشه‌های اسنپدراگون ۵G کوالکام در سال‌های آینده است. گزارش امروز نشان می‌دهد که شرکت TSMC تامین کننده اصلی تراشه‌های مودم ۵G کوالکام برای استفاده در سری آیفون ۱۵ با استفاده از فرآینده ۵ نانومتری و ۴ نانومتری خواهد بود.

سری آیفون ۱۴ شامل مودم اسنپدراگون  X65 است که به بهبود سرعت شبکه ۵G و عمر باتری کمک شایانی می‌کند. اما بر طبق شایعات آیفون ۱۵ قرار است از تراشه پیشرفته‌تر X70 استفاده کند که از قابلیت‌های هوش مصنوعی برای سرعت متوسط بالاتر، پوشش بهبود یافته، کیفیت سیگنال بهتر، تاخیر کمتر و تا ۶۰ درصد بهبود بهره‌وری انرژی برخوردار است.

گزارش‌ها در ابتدا حاکی از آن بود که اپل در سال ۲۰۲۳ به مودم‌های داخلی ۵G خود روی خواهد آورد، اما گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که اپل در توسعه این نوع تراشه به مشکل خورده و چاره‌ای به جز استفاده از مودم‌های ۵G کوالکام در آیفون ۱۵ نخواهد داشت. همچنین در خصوص اینکه اپل به طور دقیق چه زمانی می‌تواند از مودم اختصاصی خود در محصولاتش استفاده کند، هنوز برآوردی نشده است.

 
۳۰ آذر ۱۴۰۱

۰ نظر

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 32 views بار دسته بندی : سرویس خبر تاريخ : 21 دسامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها