شهر موبایل مقایسه 2 محصول هم رده شیائومی Redmi Note 11 با Redmi 10 2022 - گوشی سیتی

شرکت شیائومی در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند توانسته قابلیت‌های بسیار خوبی از خود نشان دهد و رقابت بسیار سخت و جذابی با غول فناوری کره جنوبی به راه انداخته است. گوشی‌های شیائومی ردمی نوت ۱۱ و ردمی ۱۰ ۲۰۲۲ را باید دو گوشی اقتصادی کمپانی معرفی کرد که برای خرید در دسترس کاربران قرار گرفته است، اما این دو اسمارتفون با یکدیگر چه تفاوت‌هایی دارند؟ در این مقاله با مقایسه شیائومی Redmi Note 11 با Redmi 10 2022 همراه شما هستیم تا بتوانید در بین پرفروش ترین و بهترین گوشی های اقتصادی شیائومی گزینه مناسب را انتخاب کنید.

سلب مسئولیت: سایت گوشی سیتی در تهیه این متن تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی درباره درستی محتوای آن ندارد.


 

 

شیائومی ردمی نوت ۱۱

شیائومی ردمی ۱۰ ۲۰۲۲

صفحه نمایش

۶٫۴۳ اینچ آمولد، پشتیبانی از نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز، وضوح تصویر ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل، کورنینگ گوریلا گلس ۳

۶٫۵ اینچ LCD، پشتیبانی از نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز، وضوح تصویر ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل، کورنینگ گوریلا گلس ۳

نرم افزار

رابط کاربری MIUI 13 مبتنی بر اندروید ۱۲

رابط کاربری MIUI 12.5 مبتنی بر اندروید ۱۱

پردازنده

کوالکام اسنپدراگون ۶۸۰

مدیاتک هلیو G88

پردازنده گرافیکی

Adreno 610

Mali-G52 MC2

دوربین

سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسل، سنسور ۸ مگاپیکسل اولترا واید، سنسور ۲ مگاپیکسل ماکرو و سنجش عمق

سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسل، سنسور ۸ مگاپیکسل اولترا واید، سنسور ۲ مگاپیکسل ماکرو و سنجش عمق

دوربین سلفی

سنسور ۱۳ مگاپیکسل

سنسور ۸ مگاپیکسل

باتری

۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۳۳ واتت

۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت با فناوری شارژ سریع ۱۸ وات و فناوری شارژ معکوس ۹ وات

 

 

مقایسه ردمی نوت ۱۱ با ردمی ۱۰ ۲۰۲۲ ؛ طراحی

گوشی شیائومی ردمی ۱۰ ۲۰۲۲ در مقایسه با ردمی نوت ۱۱ به میزان ۲ گرم سنگین‌تر است. یکی دیگر از ویژگی‌های ردمی ۱۰ ۲۰۲۲ را باید مجهز بودن به بدنه‌ای شفاف‌تر در مقایسه با بدنه مات ردمی نوت ۱۱ معرفی کرد که در نوع خود، مهم بوده و می‌تواند تاثیر زیادی در جلب نظر مخاطبین داشته باشد.


 

یکی از ویژگی‌های گوشی ردمی نوت ۱۱ را باید گواهی IP53 دانست که نشان می‌دهد دستگاه در برابر آب و گرد و غبار از خود مقاومت نشان می‌دهد، اما گوشی ردمی ۱۰ پرایم ۲۰۲۲ فاقد این گواهی است و هنگامی که دستگاه را در دست‌تان بگیرید، خواهید دید که اثر انگشت شما به راحتی روی بدنه جذب می‌شود.

هر دو دستگاه در سمت راست بدنه دارای کلید پاور هستند که در قسمت بالای آن هم کلیدهای حجم صدا قرار گرفته‌اند. در سمت چپ دستگاه یک حفره ریز قرار دارد که با استفاده از سوزن مخصوص می‌توانید خشاب سیم کارت را خارج کنید. به خاطر داشته باشید که ردمی نوت ۱۱ از دو سیم کارت به صورت همزمان و یک میکرو اس دی پشتیبانی خواهد کرد، اما گوشی ردمی ۱۰ ۲۰۲۲ فقط از دو سیم کارت به صورت همزمان یا یک سیم کارت و یک کارت حافظه جانبی میکرو اس دی پشتیبانی می‌کند.


 

در سمت چپ بخش پشتی ردمی ۱۰ شاهد یک ماژول دوربین مستطیل شکل بزرگ خواهید بود که به صورت عمودی قرار گرفته و سنسورهای دوربین را درون خود جای داده است، اما در ردمی نوت ۱۱ یک ماژول مستطیل شکل با سایز کوچک‌تر قرار دارد. همچنین در بخش جلو شاهد نمایشگر بزرگ با حاشیه‌های کم و فاقد طراحی ناچ خواهید بود. هر دو دستگاه در قسمت بالای نمایشگر دارای حفره مخصوص قرارگیری سنسور سلفی هستند. با این که هر دو گوشی شیائومی به عنوان گوشی های اقتصادی شناخته می‌شوند، اما نبود طراحی ناچ و حاشیه‌های کم نمایشگر را باید به عنوان ویژگی مهم آن‌ها به حساب آورد. معمولا عادت نداریم در گوشی‌های ارزان قیمت حفره روی نمایشگر را ببینیم، اما شیائومی توانسته این ویژگی مهم را در طراحی گوشی‌های اقتصادی خود به نمایش بگذارد.

صفحه نمایش

گوشی هوشمند ردمی ۱۰ مدل ۲۰۲۲ مجهز به نمایشگر ۶٫۵ اینچ ال سی دی با وضوح ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل است و نسبت نمایشگر به بدنه آن معادل ۸۳٫۴ درصد است. همچنین این نمایشگر از نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز پشتیبانی خواهد کرد. در سوی دیگر گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ مجهز به نمایشگر کوچک‌تر ۶٫۴۳ اینچ آمولد بوده و وضوح تصویر آن معادل ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل است. البته نسبت نمایشگر به بدنه این دستگاه ۸۴٫۵ درصد بوده که نشان می‌دهد در مقایسه با ردمی ۱۰ پرایم ۲۰۲۲ با حاشیه‌های کمتری همراه است.

هر دو گوشی مجهز به محافظ نمایشگر کورنینگ گوریلا گلس ۳ هستند و این می‌تواند روی افزایش ایمنی صفحه نمایش تاثیرگذار باشد. همچنین حداقل و حداکثر میزان روشنایی صفحه نمایش ردمی نوت ۱۱ معادل ۷۰۰ و ۱۰۰۰ نیت است.

سخت افزار

گوشی هوشمند شیائومی ردمی نوت ۱۱ قدرت خود را از پردازنده اصلی کوالکام اسنپدراگون ۶۸۰ دریافت می‌کند که یک چیپست ۶ نانومتری است و در نقطه مقابل، ردمی ۱۰ ۲۰۲۲ با پردازنده اصلی مدیاتک Helio G88 و پایه تراشه ۱۲ نانومتری برای رقیب خود خط و نشان می‌کشد. همانطور که مشخص است، عملکرد ردمی نوت ۱۱ بهتر از ردمی ۱۰ خواهد بود. همچنین در ردمی نوت ۱۱ و ردمی ۱۰ به ترتیب پردازنده‌های گرافیکی Adreno 610 و Mali-G52 MC2 قرار دارند که توان پردازش دستگاه را تامین می‌کنند.

این دو گوشی هوشمند در مدل‌های گوناگون با حافظه رم و حافظه ذخیره‌سازی متفاوت تولید شده است. شما می‌توانید مطابق با نیاز خود، یکی از مدل‌ها را خریداری کنید. در صورتی که نیاز به فضای ذخیره‌سازی بیشتری دارید، بهتر است بدانید هر دو اسمارتفون از حافظه ذخیره‌سازی جانبی میکرو اس دی پشتیبانی می‌کنند.

دوربین

گوشی ردمی ۱۰ مدل ۲۰۲۲ مجهز به دوربین چهارگانه بوده که شامل سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسل می‌شود و در کنار آن سنسور ۸ مگاپیکسل اولترا واید، سنسور ۲ مگاپیکسل ماکرو و یک سنسور ۲ مگاپیکسل سنجش عمق قرار دارد. همچنین این دستگاه مجهز به فلاش ال ای دی بوده و از HDR و پانوراما پشتیبانی می‌کند. گوشی ردمی نوت ۱۱ شرایط مشابه ردمی ۱۰ را دارد؛ شما سنسورهای مشابه دستگاه ردمی ۱۰ ۲۰۲۲ را در ردمی نوت ۱۱ مشاهده خواهید کرد.

در بخش جلوی گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ شاهد قرارگیری سنسور ۱۳ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.4 خواهید بود، اما گوشی شیائومی ردمی ۱۰ ۲۰۲۲ دارای سنسور ضعیف‌تر ۸ مگاپیکسل است. اینطور که پیداست، کیفیت تصویربرداری سلفی در ردمی نوت ۱۱ بهتر و جذاب‌تر خواهد بود.

باتری

گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ انرژی خود را از باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت دریافت می‌کند و این در حالی است که شاهد پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۳۳ وات هستیم. در حقیقت شما می‌توانید انتظار تکمیل ظرفیت باتری را در مدت زمان ۶۰ دقیقه داشته باشید. در نقطه مقابل شاهد باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر هستیم، اما خبری از فناوری شارژ سریع ۳۳ وات نیست. در حقیقت ردمی ۱۰ ۲۰۲۲ از فناوری شارژ سریع ۱۸ وات پشتیبانی می‌کند، اما در کنار فناوری شارژ سریع می‌توانید از فناوری شارژ معکوس ۹ وات استفاده کنید که در ردمی نوت ۱۱ وجود ندارد. البته هنوز شارژ معکوس کاربرد زیادی ندارد، اما پشتیبانی از آن توسط ردمی ۱۰ را باید یک قابلیت قابل قبول عنوان کرد.

جمع بندی

گوشی‌های شیائومی ردمی نوت ۱۱ و ردمی ۱۰ ۲۰۲۲ را باید به عنوان دو مورد از بهترین گوشی های اقتصادی شیائومی معرفی کرد که برای خرید در دسترس کاربران قرار دارد. بدون تردید هر دو اسمارتفون در زمینه نمایشگر، باتری، دوربین و سخت افزار توانمندی‌های قابل قبولی دارند، اما به نظر می‌رسد عملکرد ردمی نوت ۱۱ بهتر از ردمی ۱۰ ۲۰۲۲ خواهد بود.

 
۲۴ شهریور ۱۴۰۱

۰ نظر

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 48 views بار دسته بندی : آموزش تاريخ : 17 سپتامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.